Devolució de taxes i preus públics

Secretaria

Coneix els horaris i les gestions que pots realitzar a la nostra secretaria

Nou tràmit electrònic per sol·licitar la devolució de les següents taxes i preus públics:

  • Taxa de matrícula en els nivells B1, B2.1 i B2.2
  • Preu públic de matrícula en els nivells A1, A2 i C1

Supòsits que donen dret a la devolució:

  • Quan el pagament de la taxa o preu públic es fa per duplicat.
  • Quan l’import que s’abona és superior al que resulta de la liquidació (per exemple, quan no s’aplica una bonificació o exempció a la qual es té dret).
  • Quan el servei o l’activitat objecte de la taxa o del preu públic no s’arriben a prestar per raons no imputables a qui els ha pagat.
  • Quan l’Administració rectifica, d’ofici o a instància de part, qualsevol error material, de fet o aritmètic, i a conseqüència de la rectificació en resulta un ingrés indegut.
  • Quan, en el moment del pagament de la taxa o del preu públic, no s’aplica una bonificació o exempció a la qual es té dret.

Per fer la gestió, cliqueu a l’enllaç de sota i empleneu el formulari de sol·licitud.

Es pot sol·licitar en qualsevol moment, un cop efectuat l’ingrés indegut i durant els quatre any següents. La prescripció del dret té lloc un cop transcorreguts quatre anys des de la data del pagament.

Si voleu sol·licitar la devolució de taxes o preus públics per renúncia al curs, el termini per fer el tràmit finalitza el 10 d’octubre de 2023 (vegeu el model d’instància per fer la renúncia a l’apartat “Renúncia a la matrícula“).

Important! Les sol·licituds de devolució d’ingressos no es poden presentar a través del tràmit de Petició genèrica, ja que, com s’indica al web de Tràmits Gencat:

“Si el tràmit que vols fer té un formulari específic és obligatori utilitzar-lo i no fer servir la Petició genèrica. Per comprovar-ho, cerca a Tràmits gencat o Canal Empresa. Si fas servir la petició genèrica el formulari no comptarà com a presentat.”


Accedir al tràmit electrònic